Open Cbox

vromm vromm

" wanna be the new me (!) "

Thursday, December 22, 2011

result PMR ?!?!


assalamualaikum ;)
jawab jawab. tk jawab anda berdosa, not me
hehe bydaweiii, menurut tittle aku hari neh
resullt PMR tu ha. mmg hari neh kan keluar
then td aku pergi sekolah. buat apa?
aku nk amek result PMR? aku retake PMR ke?  

eyh tk tk. emm ada meeting PRS actually
meeting yg tak berapa nak meeting. 
em bdw, bila tengok balik dorg jerit jerit time amek result
terengat plak time aku yang mengambil itu result lst yr
lg riuh, lg kecoh, lg berpeluh kot lst yr!

meh aku cerita. nak baca, baca. tknk, sudah
em dh siap bertudung, berbaju kurung
aku dgn mak aku gerak ke sekolah
ramai yg dh smpai, but then aku tk smpai smpai
apa tknyaaa, mak aku nk singgah tesco la pulak

aku yang sumpah nervous gila time tu
tp aku layankan jelah mak aku tu
aku tahu dia sajeje nk hilangkan gemuruh yg aku rasa
aku je ke yg rasa? aku tahu dia pun turut merasakannya
tu yang dia mengelimun pergi tesco tu -.-

then, smpai je sana, semua dh kelam kabut dh
tetybe mak aku nmpk sorg cegu nihhh. ha tu dia ! 
em diaaaa tu ! dia sdg memegang kertas puteh tu !
byk pulak tu. kelihatan melambai lambai di tangannyaaa
fuhhh, ya Allah tu la result ktorg ! 

aku dh cemas gila smbil menunggu pn zainon 
pn zainon tu class teacher ktorg, 
dia yg bertanggungjwb utk mengepass result students 3 O. 
tp as usual dia mmg suka late.
 smpai hari nk pass result pun late lg?
lama aku tunggu, tp batang hidung pun tk nmpk
ktorg leka gila dilanda kecemasan smpaikan 
aku sumpah tk perasan yg cegu dh pun smpai
dh passing results pun. urgh bapak blurr -.-

dh tu, bila nama aku kena panggil 
cegu kata aku kena langsaikan hutang aku dulu
urgh aku dh stockstock nk kencing dlm seluar neh
sbb menantikan result PMR aku tu
time tu jugak lah, cegu nk tuntut hutang aku
hutang apa nk tahu? hutang buku library
buku library yg aku assume dh hilang 

time tu jugak aku lari kat mak aku
and menx duit utk bayar. berbelas ringgit jgk lah
same goes to natasya nasir. cuma dia tu mahal lagi 
haha bengong lah pulak, tk bayar hutang, tk dpt result
pandai betul kan mengugut? adodo

then dh bayar semua, aku dpt pgg slip aku
aku menjerit ! aku terus berlari utk mendapatkan mak aku
yang sedia menantikan aku tk kira apa pun result aku dpt
time tu jugak lah, dpn aku ada banyak kerusi pulak
org nk buat jejak kasih neh, nk btahu result neh
tetybe je semak menghalang kelancaran perjalanan aku
aku pun apa lagi, aku campak campak je kerusi tu
yelah mana lagi penting, kerusi ke mak aku? aha

emm then, aku terus peluk mak aku
aku nangis, mak aku pun nangis
:') aku bersyukur sgtsgt dgn result aku
ALHAMDULILLAH

p/s : after berbulan bulan tried utk menjejaki buku library
yang aku assume dh hilang tu, rupa rupanya
buku tu tersusun rapi dlm kalangan buku buku yang lain
elok je berdiri tegak di rak buku aku. bapak sengal -.-

No comments:

Post a Comment