Open Cbox

vromm vromm

" wanna be the new me (!) "

Wednesday, November 28, 2012

free from SPM, la la la KERJA la.. ;p


assalamualaikum
yesterday would be last day
siting for my biggest exam in my life
yeah SPM
pejam celik pejam celik
dh nk tak tercelik dah kduadua bola bola mataku
berakhir jugak SPM aku
wahh mcm mana perasaan aku?
sudah semestinya bagaikan 
BEBAS SEPERTI BURUNG MERPATI
ahahahaha ;p

em, menggunakan teknik imbas kembali
*bila lagi aku nak praktikkan 
unsur2 KOMSAS(ygtkpernahakusukatu) kn?
 hahahah -.- okay gelak sorgsorg. aha best!
 emm, bdw, hah ingat kembali zaman dahulu kala
sewaktu aku still dlm alam persekolahan tahun 2012 neh
actually, sejak akhir tahun 2011 
aku dah mengeplan utk kerja
and tub tub last last
dah tiba masanya utk aku
get up, and bekerja
wahaaaaa dah besar rupanya aku
baru aku sedar akan ketuaan yg melanda ;)

 few months back
aku actually dah tanya sana sini
teropong tanpa microscope mahupun binocular
peluang peluang pekerjaan di
tesco serta jusco
yeye je neh tny tny
last last, every single kedai aku pergi
just took my phone number 
sbb dorg nak pekerja immediately
bukan pekerja yg kene tunggu habes SPM
haha tengoklah betapa bapak excitednyaaaaaaa
aku nak kerjaaaaaaaaaaaa

neh aku dah bebas, dah boleh masuk kerja
IMMEDIATELY, perasaan takut merasuk jiwaku
sbb aku mmg tak penah nak bekerja sebelum neh
berdikari, cari pengalaman kat tmpt lain
selain di SEKOLAH, mmg aku tak pernah
mmg aku anak last, n semua org kata aku MANJA
tapi, aku akn buktikan yg aku jugak
mampu utk bersusah payah bekerja
hanya demi utk mencari sesuap nasi buatku
hahahah bapaklahhhhhh EPIC
em, lantak lahhh apa pun jd
aku nak kerjaaaa jugak
kerja ja ja ja

bdw smlm balik je rumah
habes exam, aku dah speechlesss
tak tahu dah apa nak buat
dah mula bosan sbb all this while
time SPM aku ada mission
just to study, neh dah takpayah study
aku rasa kosong lah pulak
not that i love to study
not that i miss to study
TAK LANGSUNG! ! ! 

but, dah jadi my daily routine
tu yang dah kebosanan di rumah neh
walaupun hanya bberapa jam
yelah, aku dah lah mcm anak tunggal
nak dok borak dengan sape je?
bosan, bosan, bosan.
boleh mati kebosanan aku kat rumah
kalau aku tk keluar utk bekerjaaaa ;p
SALAM

p/s nasib aku tak dpt PLKN
kalau tak, hitam melongotlahhhhhh kulit aku
yg sedia tak putih neh -,-

No comments:

Post a Comment